And last but not least - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Li-Anne Douma - WaarBenJij.nu And last but not least - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Li-Anne Douma - WaarBenJij.nu

And last but not least

Door: Li-Anne

Blijf op de hoogte en volg Li-Anne

17 Februari 2016 | Maleisië, Kuala Lumpur

10 dagen, ze vliegen voorbij en iedere dag is er helaas 1 minder. In mijn hoofd was ik al bezig met teruggaan, zelfs in m'n slaap zag ik de kroketten al voorbij komen (nee. Wel vriendinnen).
Chinese New Year was een behoorlijke drukte, maar gek genoeg weinig muziek en weinig trommels en vuurwerk. Heel erg veel mensen, wachtend op de princess waar we een glimp van hebben op gevangen, lion dancers en dragon dancers en firecrackers. En dan niet te vergeten de ontelbare hoeveelheid marktkraampjes die nu nog groter in aantal was dan normaal gesproken. Een leuke tijd met een gezellige groep van 5 en later wat meer, maar eerlijk gezegd toch wat meer verwacht ervan.
Via Bangkok ging ik met de trein naar Hat Yai in het zuiden van Thailand en via Hat Yai ging ik naar Satun. Daar had ik helaas geen mogelijkheid meer om de boot naar Langkawi te pakken, dus werd het een nachtje Satun waar een vrouw uit Slovenië mij vroeg een kamer te delen, omdat dat goedkoper was dan de dorm (20 baht pp). Sure, why not?
De volgende dag kwamen we in de middag aan op Langkawi en zochten we een groep mensen bij elkaar om een taxi te delen. De gemiddelde backpacker is niet moeilijk te herkennen en 10 minuten later vertrokken we met z'n 6-en naar het strand. De vriendelijke taxichauffeur bracht ons naar de Rainbow Lodge, omdat ik daar graag opnieuw wilde slapen en de rest nog geen plannen had wilde iedereen wel mee.
Helaas was er geen plek, maar uiteindelijk vonden een Duitser, een Braziliaan en de vrouw uit Slovenië en ik een plek waar we met z'n 4-en een kamer deelden.
De tijd op Langkawi was wederom heerlijk en met Duitsland en de Brazilië ging ik met de scooter het eiland over (ik zat achterop bij de Duitser).
Strand is nooit verkeerd en na nog een extra nacht was het wel tijd om Penang nogmaals te zien. Daar wordt Chinees nieuwjaar volop gevierd en misschien heb ik daar nog meer shows en dingen gezien dan in Bangkok. Helaas was ik continu net te laat voor het vuurwerk wat telkens van korte duur was, maar de feeststemming was iets meer aanwezig dan in Bangkok.
Het gevoel dat je moet haasten en dat je aan het aftellen bent wilde ik zoveel mogelijk voorkomen en dus werd het ook een extra nacht in Penang. Het Siok hostel was bovendien fantastisch, lekker bed, vriendelijke staf en erg schoon.
De dag dat ik vertrok naar final destination Kuala Lumpur kwam Slovenië naar Penang en haar heb ik nog een sight seeing tour gegeven langs de streetart!
Tsja.. en dan op naar Kuala Lumpur.. Ik dacht er nog 2 nachten te blijven en aangezien de meeste guesthouses in Chinatown zitten, zocht ik daar een guesthouse met een hoge beoordeling. Raizzy's guesthouse!
Een aardige groep jongens wilde een film kijken, maar ik was meer in een feeststemming. Dus ik ging naar Reggae Mansion Rooftop in dezelfde straat, waar ik vele avonden gedurende mijn 6 weken co-schap heb doorgebracht. Ik ontmoette een super aardige man uit Duitsland met wie ik ook de volgende dag in KL doorbracht! Heel veel interessante verhalen en ondanks dat het de laatste dagen zijn, blij om ook die dagen nog goede reisvrienden te maken.

En nu.. ik heb afgelopen week veel contact gehad met SOS international en ze hebben besloten dat het beter is dat ik business class vlieg. Geen probleem, helemaal prima!
Dit betekent nu dat mijn vlucht van Qatar gecanceld wordt, omdat daar geen business meer beschikbaar is. Het wordt daarom KLM een dag later, maar wel direct, wat betekent dat ik om 23:00 vertrek uit Kuala Lumpur en 14 uurtjes later de 19e om 6 uur 's ochtends op Nederlandse bodem terug ben! Ik zie jullie snel!
Li-Anne

Actief sinds 04 Okt. 2015
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 4851

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2017 - 16 November 2017

Viva Colombia!

30 Januari 2017 - 14 Maart 2017

Co-schappen in Zuid-Afrika

21 September 2015 - 18 Februari 2016

Reizen door Zuid-Oost Azie en coschap chirurgie

Landen bezocht: