Going to...Guatapé - Reisverslag uit Guatapé, Colombia van Li-Anne Douma - WaarBenJij.nu Going to...Guatapé - Reisverslag uit Guatapé, Colombia van Li-Anne Douma - WaarBenJij.nu

Going to...Guatapé

Door: Li-Anne

Blijf op de hoogte en volg Li-Anne

15 Oktober 2017 | Colombia, Guatapé

Lo en Li op pad naar Guatape! 's Ochtends vertrokken we naar het busstation, waar we een uur later de bus namen naar Guatape, een koloniaals stadje met een random rock..beetje een meteoriet.
Haha, wat me heel erg is opgevallen de afgelopen dagen in Colombia is de randomness van de streetperformances. Stel je een druk kruispunt voor waar het licht op rood staat, een mannetje doet z'n act, dit is bijvoorbeeld trompet spelen, jongleren, of zelfs ziplinen, waarna vervolgens het groen wordt en de act stopt en het mannetje rustig wegloopt en wacht tot het licht weer op rood springt. In dezelfde categorie van toevalligheden paste ook de sportles in het busstation. Op de eerste verdieping was namelijk een aerobicsles aan de gang waar zeker zo'n 25 vrouwen zwetend aan mee deden. De reistijd was zo'n 3 uur en in Colombia raak je aan de afstanden en tijden zeker gewend, dus 3 uur viel relatief mee. Voordat we aankwamen in het stadje Guatape, stapten we uit bij San Pedro. Dit was die steen, die te beklimmen was via een trap met meer dan 700 treden. Super erg een aanrader, want het uitzicht was fantastisch! Natuurlijk komt het gevoel van oppertoerist hier naar boven, want je moest wachten om een foto te kunnen maken. Opvallend genoeg was ik wel zo'n beetje de enige Asian ;).
Eenmaal weer beneden, besloten we een tuktuk te nemen naar Guatape, wat niet verder dan 15 minuten rijden was.
Fun was dat het zoontje van de tuktukdriver bij ons in de tuktuk sprong en mee reed naar Guatape. Hij was er niet zo erg van onder de indruk dat Lo ging vloggen en we tegen hem gingen praten, dus waarschijnlijk was dit voor hem allemaal de normaalste zaak.
In Guatape hebben we de rest van de dag rondgehangen en vooral heel lang erover gedaan om te eten. We hadden een uitgebreide lunch met heerlijke forel, een vis die ze hier heel veel eten.
Het is hier wel gebruikelijk dat ze de tijd nemen voor dingen en ik denk dat we dan ook zo'n 3 uur later pas het restaurant verlieten. Geen probleem, alles op z'n tijd, de rest van de dag/avond hebben we een beetje door het koloniaalse dorpje gewandeld en langs het meer. Er is namelijk een enorm hydraulisch meer wat voor veel van de energie van Colombia zorgt.
Na een lange reis terug in Medellin kwamen we 's avonds laat aan in het hostel en was het sleepy time:) Fun day met Lo mee naar Guatape!
Li-Anne

Actief sinds 04 Okt. 2015