Zuid-Vietnam: Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Li-Anne Douma - WaarBenJij.nu Zuid-Vietnam: Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Li-Anne Douma - WaarBenJij.nu

Zuid-Vietnam: Saigon

Door: Li-Anne

Blijf op de hoogte en volg Li-Anne

18 December 2015 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

18 december 2015 - Ho Chi Minh City (Saigon)
Ik landde rond 16:00 uur in HCMC, maar helaas zag ik de laatste bus voor mijn ogen voorbij rijden en was ik net te laat. Dit betekende dat ik of een taxi of een motorbike taxi moest regelen. Helaas was een taxi zo'n 15 euro, dus besloot ik voor de motorbike taxi te gaan voor 80.000 VND (3 euro). Dit betekende ook dat ik meteen een feeling kreeg van de stad en met name het verkeer in de stad. De motorbike driver reed als een maniak en ik moest er maar op vertrouwen dat hij mij en mijn backpack veilig naar het hostel kreeg. Na een half uur crisscrossend door HCMC via stoepjes waar het even kon om sneller te zijn, of bijna rakelings langs andere motorbikers arriveerde ik in de juiste straat en was het 5 min lopen voordat ik het hostel vond.
Het bleek dat ik letterlijk het laatste bed had kunnen regelen in een 160 bed hotel, pretty lucky I'd say!
Het hostel/hotel waar ik verbleef was Vietnam Inn Saigon, een van de partyhostels in town, met een rooftop, pooltable en enorm veel andere backpackers. Voor 8 dollar kreeg je 2 biertjes, een heerlijk ontbijt en een fijn bed. In mijn dorm was ook een groepje kiwi's (N-Z) waar ik het goed mee kon vinden en de volgende dag ging ik met hen naar het War Remnant museum wat ik best heftig vond en vooral de foto's van agent orange en het effect ervan op de burgers grepen me aan.

Verder ging ik alleen naar de Chu Chi Tunnels waar de Viet Cong tijdens de Vietnamese Oorlog in schuilde tegen de Amerikanen. De reis erheen besloot ik te doen 'the local way'. De local bus was ongeveer een dollar en ik moest 1 keer overstappen. Naast dat het dus ongeveer 5 keer zo goedkoop was, was het veel avontuurlijker en alsnog hartstikke makkelijk.
De tunnels waren heel interessant, omdat je de mogelijkheid had om erin te gaan en de tourguide legde ons veel uit (we werden in een groep rondgeleid).

Na zo'n 4 nachten, wat misschien te lang was voor Saigon, ging ik naar de Mekong Delta
Li-Anne

Actief sinds 04 Okt. 2015
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 4836

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2017 - 16 November 2017

Viva Colombia!

30 Januari 2017 - 14 Maart 2017

Co-schappen in Zuid-Afrika

21 September 2015 - 18 Februari 2016

Reizen door Zuid-Oost Azie en coschap chirurgie

Landen bezocht: