Korte update - Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Li-Anne Douma - WaarBenJij.nu Korte update - Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Li-Anne Douma - WaarBenJij.nu

Korte update - Thailand

Door: Li-Anne

Blijf op de hoogte en volg Li-Anne

10 December 2015 | Thailand, Bangkok

Lieve lezer,

Zoals ik iedere vakantie weer het goede voornemen heb om een dagboek bij te houden wat me nooit lukt, zo ook voor deze blog.
De laatste post was in Myanmar en via Myanmar ben ik naar Thailand gegaan via een overland border crossing bij Myawaddy-Mae Sot. Dit was letterlijk van de ene kant naar de andere kant lopen en makkelijker had ik me niet voor kunnen stellen.
In Thailand ben ik 10 dagen geweest om het prachtige noorden te zien. De highlights waren zeker weten Chiang Mai en de motorbike ride naar Pai. Samen met Luc en Connor (Iers) brachten we een aantal dagen door in wat schijnt een van de leukste backpackers plaatsen in Thailand, Pai, waar we watervallen hebben gezien en rondgetourd hebben door de mooie omgeving.

Vanaf Chiang Mai splitsen Luc en ik en vertrok ik met de nachttrein naar Bangkok. Dit was een prachtige treinreis waar ik in tegenstelling tot de terrible busrides heerlijk heb kunnen slapen en overdag de zonsondergang in het Thaise landschap heb kunnen zien. Mocht je van plan zijn om iets soortgelijks te doen, een tip is om zelf eten mee te nemen, aangezien dit ongeveer 4x zo duur is in het restaurant van de trein. 's Ochtends vroeg 8 uur kwam ik al aan in Bangkok en ging meteen door met de trein naar Ayutthaya, een tempelplaats vlakbij Bangkok.
Helaas waren hier slechts een paar backpackers en het feit dat ik hier echt alleen reisde, maakte me pretty lonely. Dus.. ik besloot om op straat te gaan zoeken naar een gezellig bar en aan 2 jongens te vragen 'can I join you with a beer?'. Ze bleken Italiaans te zijn en met hen heb ik de volgende dag fietsen gehuurd en een deel van Ayutthaya bezocht.
Toen ik in de middag weer terug ging naar Bangkok, geloofde ik het haast niet, maar het was waar, ik zag een ginger lopen! Ik kwam Connor tegen die besloten had om eerder naar Ayutthaya te vertrekken.
Super leuk om hem tegen te komen en ja, het gebeurt vrij vaak dat je in medereizigers loopt die je eerder hebt ontmoet.

In Bangkok besloot ik om naar Khaosan te gaan, de backpackersarea in town, waar ik met een paar andere reizigers die ik ontmoet had in de trein ging zoeken naar een goedkoop hostel. Iets wat nog behoorlijk lastig was, denk aan ongeveer 20 dollar voor een dormroom, normaal gesproken is dit ongeveer 5 dollar of minder.
Uiteindelijk toch gelkt, waarschijnlijk in een niet officieel hotel te noemen bestemming, maar het had dorms en het had medereizigers.
Samen met een stel anderen gingen we 's avonds door de buurt lopen waar het verre van rustig was, de muziek die uit alle barren kwam was oorverdovend hard, maar wel een belevenis. Wij strandden bij een kleine bar waar je een gokje kon wagen (kop of munt) en als je gelijk had kreeg je je eerste cocktail gratis, we managed, yes!

Samen met een paar meisjes uit Duitsland ging ik de volgende dag een paar dingen van Bangkok zien, maar we gingen ook samen ontbijten. Een van de meisjes had nog nooit eerder gereisd buiten Europa, wat te zien was, want the streetfood durfde ze niet te kopen, wat betekende dat ze eindigde met een croissant uit de supermarkt. En verder was ze aan het panicken over het feit dat ze zoveel mogelijk wilde zien etc. etc.
Uiteindelijk was het een hele leuk dag met hen en hebben we behoorlijk veel kunnen doen voordat ik de volgende dag naar het vliegveld vertrok op weg naar Vietnam - Ho Chi Minh City!

Verder is het een beetje laat, maar ik hoop dat iedereen een fantastisch oud en nieuw heeft gehad, ik miste de oliebollen, appelflappen, appelbeignets, het vuurwerk en of course close friends!
Ik heb het gevierd in Hoi An met reisvrienden wat ook heel erg leuk was! maar het voelde meer als een uitgaansavond dan als oud en nieuw.
Well.. try to keep you updated!
Li-Anne

Actief sinds 04 Okt. 2015
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 4846

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2017 - 16 November 2017

Viva Colombia!

30 Januari 2017 - 14 Maart 2017

Co-schappen in Zuid-Afrika

21 September 2015 - 18 Februari 2016

Reizen door Zuid-Oost Azie en coschap chirurgie

Landen bezocht: