Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Li-Anne Douma - WaarBenJij.nu Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Li-Anne Douma - WaarBenJij.nu

Langkawi

Blijf op de hoogte en volg Li-Anne

13 November 2015 | Maleisië, Langkawi Islands

Inmiddels hebben we al 3 weken coschappen achter de rug die vrij vlot en soepel zijn verlopen. Op de afdeling kinderchirurgie was het wel even zoeken naar de juiste artsen die je ook daadwerkelijk wat uitleg konden geven, maar hen eenmaal gevonden te hebben was het een redelijk leerzame tijd.
Om ons zware, ahum, coschap leven af te wisselen met wat ontspanning hadden we een weekendje weg naar Langkawi geboekt. Een heerlijk eiland met tropisch strand, helder blauw water en gelukkig het grootste deel van de tijd zon. Bovendien is het een taxfree eiland, wat betekent dat bier opeens in plaats van zo'n 6 rm per blikje (1,20 in de supermarkt) slechts 2,50 kost en dus een stuk aangenamer geprijsd was. 's Avonds gingen we maar meteen het strand op om te zoeken naar wat leuke barretjes en we vonden een leuke plek op het strand waar je kon neerploffen en kon kijken naar de locals die aan het spelen waren met vuur en hele vuurshows gaven. Daarbij omringden ze ons af en toe met benzine wat een mooi vuurspoor om ons heen maakte, beter dus dat we niet gingen verplaatsen.
Grappig genoeg ontmoetten we na een tijdje een hele groep Kazachstanen die een week verbleven op Langkawi en ons uitnodigde om bij hen te komen zitten. Er waren op het eiland ook een paar clubs, dus die gingen we ook opzoeken, als enige vrouwen van de groep, want de Kazachstaanse vrouwen hadden besloten terug te gaan naar hun hotel.
Uiteindelijk belandden we op een redelijk normale tijd in ons bed in de supergezellige rainbowlodge, dat zoals de naam al verklapt bestaat uit allemaal gekleurde huisjes.
De volgende dag gingen we met de scooter het eiland verkennen. Mijn bijdrage daarin was mijn rijbewijs, Lydia was de driver, want ik had bewezen dat ik een talent heb voor het betreden van weilanden met sloten. Iets wat blijkbaar 5 anderen voor mij ook konden en waar de verhuurder gelukkig niet boos om was, maar wel grappig vond.
'Always trust the Dutch', 'but she IS Dutch!', aldus Lydia en de verhuurder.
We scooterden naar de cable car waar we, na een ietwat bizarre achtbaanfilm in een omniversum (dome), een mooi uitzicht hadden over het strand, het eiland en helaas de naderende wolken.
De regen die volgde dwong ons om naar de dichtstbijzijnde schuilplaats te rijden, wat betekende dat we terechtkwamen bij de crocodilefarm. Blijkbaar worden de krokodillen niet al te vriendelijk behandeld en vinden veel toeristen het zielig, dus zijn we na een drankje te hebben gedronken in het cafe maar meteen vertrokken.
Helaas bleef de zon weg en waren de net nieuw gekochte bikini's vandaag niet nodig geweest.
's Avonds gingen we wederom naar de club en hadden we ook afgesproken met een groep Nederlanders die ook in Mutiara (ons appartementencomplex) verbleven. We hadden bedacht dat het wel een goed idee was om een supermarket crawl te doen, aangezien het zo goedkoop was en de weg naar de club vrij lang. Maar we waren nog maar nauwelijks begonnen of we kwamen bij een leuke reggae bar waar de bediening ons wenkte om te komen chillen. De barman kwam bijvoorbeeld uit Brunei en vond het erg cool dat hij ook op het strand met die vuurstokken zwaaide en bewees dit dan ook door ditzelfde met de flessen drank voor de cocktails te doen.
Na een nachtje clubben was het de volgende dag tijd om wakker te worden en ik dacht dat ik slim was geweest door mijn wekker al te zetten. In de volledige veronderstelling dat mijn mobiel bij Lydia lag werd ik rustig wakker, totdat Lydia me wakker maakte en zei dat we de tour die we gepland hadden gemist hadden. Tot mijn grote schrik kwam ik erachter dat ik dus mijn telefoon kwijt was. Als een speer naar de computer geracet en via FindMyiPhone kwam ik erachter dat hij ongeveer bij de Rainbowlodge zich bevond. Na een belletje kwam ik er via de vindster achter dat ze ook in de Rainbowlodge was en enkele seconden later was m'n iPhone weer veilig bij mij. Lucky me.
De rest van de dag hebben we een islandhopping tour gedaan, die we eigenlijk 's ochtends hadden gepland en was het gelukkig lekker weer om op het strand te liggen en naar de eagles feeding te kijken. We waren met een gezellige groep en met een Duitse gast hebben we later in KL nog gegeten en een drankje gedaan.
Heftig weekendje, maar zeker niet verkeerd!

Met coschappen gaat alles goed, op dit moment zit ik alweer in het eind van de 5e week en is het heel erg relaxed met een groep Maleisische studenten die me overal mee naar toe nemen qua onderwijs. Het is een gezellige groep en het is leuk om te zien wat zij moeten leren en wat er van hen verwacht wordt.

  • 13 November 2015 - 07:50

    Janneke :

    Fantastische app. Find my Phone:-D! Toppertje, gezellig om weer even mee te reizen.
Li-Anne

Actief sinds 04 Okt. 2015
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 4850

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2017 - 16 November 2017

Viva Colombia!

30 Januari 2017 - 14 Maart 2017

Co-schappen in Zuid-Afrika

21 September 2015 - 18 Februari 2016

Reizen door Zuid-Oost Azie en coschap chirurgie

Landen bezocht: